ورود کاربران VIP سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش رایگان نرم افزار

منوی سایت

آموزش نرم افزار 3D Studio Max

Rating: 3 - 58 votes

تازه های این بخش :

مقدمه ای بر انیمیشن سازی توسط نرم افزار 3D Studio Max

(مربوط به موضوع آموزش نرم افزار 3D Studio Max)

مقدمه ای بر انیمیشن سازی توسط نرم افزار 3D Studio Max


از زمان های بسیار قدیم ، انسان نخستین برای بیان مطالب خود از ترسیم اشکال بر روی صخره ها و سنگ ها و یا حتی زمین استفاده می کردند . با پیدایش و کشف ذغال این امر آسان تر و بعد از آن نوشتن بر روی پوست حیوانات با استفاده از مرکب و دوات به مراتب رو به پیشرفت و بهبودی قرار گرفت . سرانجام با پیدایش تکنولوژی و صنعت این امر بصورت اعمال گرافیکی و طراحی انجام می شود.
اما در سطوح بالاتر گرافیک و طراحی ، پیدایش نرم افزارهای مدرن و پیشرفته ، بخصوص نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی کمک بسیار زیادی به انسان در انجام کارها نموده است که از آنها می توان حتی در ساخت ماکت یا شبیه سازی بناها و یا اشیاء دیگر استفاده نموده که این امر کمک بسیار زیادی در صرفه جویی مصالح ، مواد ، زمان و آسان نمودن این امورات می کند. یکی از این نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی نرم افزار 3D Studio Max می باشد که در ذیل به شرح این نرم افزار می پردازیم.

1- محیط نرم افزار
این نرم افزار دارای محیطی است که بطور کلی از چهار پنجره با نماهای مختلف ( دید از بالا ، دید از پهلو ، دید از جلو و پیش نمایش ) دارد و دارای نوار ابزاری می باشد که برای ترسیم اشیاء از این ابزار استفاده می شود . در قسمت پائین ، نوار Time Line قرار دارد و از آن به جهت ساخت انیمیشن و کار کردن با فریم ها و در نهایت ایجاد تصاویر متحرک استفاده می شود و سایر قسمتهای دیگر که مربوط به تنظیمات و موارد دیگر است که توضیح آن به زمان و شرح بسیار زیادی نیاز دارد .

2- ابزار کنترل اشیاء
الف) ابزار جابجایی (Move) : از این ابزار برای جابجا کردن یک شیئی ایجاد شده استفاده می شود و می توان شیئی ایجاد شده را به هر مکان دلخواه انتقال داد .
ب) ابزار چرحش (Rotate) : از این برای چرخاندن شیئی مورد نظر در سه جهت عرض ، عمق و ارتفاع استفاده می شود .
ج) ابزار تغییر فرم (Scale) : از این ابزار برای کشیدن تمام یا قسمتی از شیئی ایجاد شده استفاده می شود .

3- ایجاد ماده برای یک حجم (Material)
به جهت روح بخشیدن به یک جسم و یا دادن رنگ و طرح به آن از قسمت Material استفاده می کنیم . در این قسمت یک تصویر دلخواه و یا تصاویر از پیش تعیین شده را به جسم نسبت می دهیم .

4- ایجاد انیمیشن و حرکت دادن جسم
از طریق نوار ابزار Time line می توان شیئی ایجاد شده را به حرکت درآورده و از آن یک انیمیشن بوجود آوریم .

5- قرار دادن نور در صفحه
این قسمت دارای نورهای زیادی از جمله خورشیدی ، آسمانی ، نور آزاد ، نور هدفدار و ... می باشد که برای نور پردازی به محیط استفاده می شوند .

6- قرار دادن دوربین
این قسمت دارای 2 نوع دوربین :
الف) هدفدار
ب) آزاد
می باشد که دوربین هدفدار یک هدف را که توسط کاربر مشخص می شود دنبال می کند و در تصویر نمایش می دهد اما دوربین آزاد هر محیطی را که مسیر دوربین ( که از قبل تعیین می شود ) برای آن تعیین شود نمایش می دهد .

7- تهیه خروجی (Render)
درنهایت وقتی یک انیمیشن ساخته می شود نیاز به ساختن یک فایل تصویری نهایی (خروجی) می باشد که این عمل از طریق گزینه Render انجام می شود . عمل Render به اینصورت است که هر فریم بصورت یک عکس مجزا ایجاد می شود که این عکس ها بصورت پیوسته و یکپارچه در کنار هم قرار گرفته و یک فایل تصویری را تشکیل می دهند.


این مطلب مربوط به موضوع آموزش نرم افزار 3D Studio Max میباشد.
سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش نرم افزار

سرزمین دانلود را دنبال کنید !

عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

با وارد کردن ایمیل خود و سپس تایید آن، جدیدترین مطالب و نرم افزار ها برای شما ارسال می شود:



------------------------------------------