ورود کاربران VIP سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش رایگان نرم افزار

منوی سایت



مقدمه ای بر انیمیشن سازی توسط نرم افزار 3D Studio Max

Rating: 5 - 58 votes

مقدمه ای بر انیمیشن سازی توسط نرم افزار 3D Studio Max


از زمان های بسیار قدیم ، انسان نخستین برای بیان مطالب خود از ترسیم اشکال بر روی صخره ها و سنگ ها و یا حتی زمین استفاده می کردند . با پیدایش و کشف ذغال این امر آسان تر و بعد از آن نوشتن بر روی پوست حیوانات با استفاده از مرکب و دوات به مراتب رو به پیشرفت و بهبودی قرار گرفت . سرانجام با پیدایش تکنولوژی و صنعت این امر بصورت اعمال گرافیکی و طراحی انجام می شود.
اما در سطوح بالاتر گرافیک و طراحی ، پیدایش نرم افزارهای مدرن و پیشرفته ، بخصوص نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی کمک بسیار زیادی به انسان در انجام کارها نموده است که از آنها می توان حتی در ساخت ماکت یا شبیه سازی بناها و یا اشیاء دیگر استفاده نموده که این امر کمک بسیار زیادی در صرفه جویی مصالح ، مواد ، زمان و آسان نمودن این امورات می کند. یکی از این نرم افزارهای سه بعدی و انیمیشن سازی نرم افزار 3D Studio Max می باشد که در ذیل به شرح این نرم افزار می پردازیم.

1- محیط نرم افزار
این نرم افزار دارای محیطی است که بطور کلی از چهار پنجره با نماهای مختلف ( دید از بالا ، دید از پهلو ، دید از جلو و پیش نمایش ) دارد و دارای نوار ابزاری می باشد که برای ترسیم اشیاء از این ابزار استفاده می شود . در قسمت پائین ، نوار Time Line قرار دارد و از آن به جهت ساخت انیمیشن و کار کردن با فریم ها و در نهایت ایجاد تصاویر متحرک استفاده می شود و سایر قسمتهای دیگر که مربوط به تنظیمات و موارد دیگر است که توضیح آن به زمان و شرح بسیار زیادی نیاز دارد .

2- ابزار کنترل اشیاء
الف) ابزار جابجایی (Move) : از این ابزار برای جابجا کردن یک شیئی ایجاد شده استفاده می شود و می توان شیئی ایجاد شده را به هر مکان دلخواه انتقال داد .
ب) ابزار چرحش (Rotate) : از این برای چرخاندن شیئی مورد نظر در سه جهت عرض ، عمق و ارتفاع استفاده می شود .
ج) ابزار تغییر فرم (Scale) : از این ابزار برای کشیدن تمام یا قسمتی از شیئی ایجاد شده استفاده می شود .

3- ایجاد ماده برای یک حجم (Material)
به جهت روح بخشیدن به یک جسم و یا دادن رنگ و طرح به آن از قسمت Material استفاده می کنیم . در این قسمت یک تصویر دلخواه و یا تصاویر از پیش تعیین شده را به جسم نسبت می دهیم .

4- ایجاد انیمیشن و حرکت دادن جسم
از طریق نوار ابزار Time line می توان شیئی ایجاد شده را به حرکت درآورده و از آن یک انیمیشن بوجود آوریم .

5- قرار دادن نور در صفحه
این قسمت دارای نورهای زیادی از جمله خورشیدی ، آسمانی ، نور آزاد ، نور هدفدار و ... می باشد که برای نور پردازی به محیط استفاده می شوند .

6- قرار دادن دوربین
این قسمت دارای 2 نوع دوربین :
الف) هدفدار
ب) آزاد
می باشد که دوربین هدفدار یک هدف را که توسط کاربر مشخص می شود دنبال می کند و در تصویر نمایش می دهد اما دوربین آزاد هر محیطی را که مسیر دوربین ( که از قبل تعیین می شود ) برای آن تعیین شود نمایش می دهد .

7- تهیه خروجی (Render)
درنهایت وقتی یک انیمیشن ساخته می شود نیاز به ساختن یک فایل تصویری نهایی (خروجی) می باشد که این عمل از طریق گزینه Render انجام می شود . عمل Render به اینصورت است که هر فریم بصورت یک عکس مجزا ایجاد می شود که این عکس ها بصورت پیوسته و یکپارچه در کنار هم قرار گرفته و یک فایل تصویری را تشکیل می دهند.


( بدون کامنت - اولین کامنت را شما بنویسید )



 



سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب

هنوز نظری در مورد این مطلب ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید!

نکات مهم :

- قبل از طرح سوال یا مشکل خود، کامنت سایر کاربران و پاسخ آنها را مطالعه کنید.
- لطفا فارسی تایپ کنید. امکان بررسی کامنت های پینگلیش وجود ندارد.
- پاسخ سوالات از طریق ایمیل و SMS نیز ارسال میشود. لطفا مشخصات خود را دقیق وارد کنید.

* نام 
آدرس ايميل (برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل)
* شماره موبایل (برای دریافت پاسخ از طریق SMS)
توجه: ایمیل و موبایل شما فقط برای دریافت پاسخ سایت بوده و نمایش داده نمیشود.
* متن

* کد امنیتی
کد امنیتی


(اگر کد امنیتی واضح نیست، روی آن کلیک کنید تا عوض شود)
 


توجه : نظر شما بعد از تایید از طرف سایت، نمایش داده خواهد شد.
سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش نرم افزار

سرزمین دانلود را دنبال کنید !

عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

با وارد کردن ایمیل خود و سپس تایید آن، جدیدترین مطالب و نرم افزار ها برای شما ارسال می شود:



------------------------------------------