ورود کاربران VIP سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش رایگان نرم افزار

منوی سایت



دانلود نرم افزار انتقال برنامه و بازی های نصب شده از درایو ویندوز به یک درایو دیگر

SymMover 1.5

 

 

با خواندن اسم مطلب خوشحال شدید؟ حق دارید! این مشکل بسیاری از کاربران است.

 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک نرم افزار یا بازی سنگین را روی ویندوز خود نصب کنید و با خطای کمبود فضای دیسک سخت (Low Disk Space) مواجه شوید. بعضی از نرم افزارها امکان تعیین اینکه در کدام درایو نصب شوند را ندارند. و مجبورید آنها را در درایو پیش فرض ویندوز (درایو C) نصب کنید. حالا اگر فضای درایو ویندوز شما پر باشد با مشکل مواجه خواهید شد.

 

برخی از بازی های جدید کامپیوتری شامل چندین DVD هستند و نصب آنها فضای زیادی از درایو ویندوز را اشغال میکند. علاوه بر این، پر شدن درایو ویندوز باعث کندی سیستم عامل میشود.

 

راه حل چیست؟ انتقال برنامه ها و بازی های نصب شده به یک درایو دیگر (مثلا از درایو C به درایو F)

 

اما این انتقال به صورت عادی ممکن نیست. مثلا اگر شما فولدر نرم افزاری را از داخل Program Files درایو C به یک درایو دیگر منتقل کنید به احتمال زیاد آن نرم افزار دیگر کار نخواهد کرد. چون آدرس محل ذخیره سازی آن در inf های ویندوز و همچنین رجیستری ذخیره شده است و انتقال آن باعث عدم اجرا یا اختلال در اجرا میشود.

 

اما یک نرم افزار کوچک و کاربردی مشکل را حل کرده است. نرم افزار SymMover میتواند علاوه بر انتقال فایل های مربوط به هر نرم افزار یا بازی، تغییرات لازم را نیز در ویندوز انجام دهد. به این ترتیب برنامه منتقل شده بدون مشکل کار خواهد کرد.



 

 

توسط نرم افزار SymMover حتی میتوانید برنامه یا بازی مورد نظر خود را به فلش مموری یا هارد اکسترنال انتقال دهید. و مطمئن باشید که به راحتی و مثل قبل کار خواهد کرد.

 

روش کار این نرم افزار این است که بعد از انتقال فایل ها، یک Symbolic Link در هارد دیسک ایجاد میکند. Symbolic Link که به آن Symlink هم گفته میشود نوعی آدرس دهی در جدول فایل ها است که توسط آن میتوان قسمت خاصی از دیسک را به قسمت دیگری ارجاع داد.

 

البته نیاز نیست شما با این مفاهیم پیچیده درگیر شوید. این نرم افزار همه کارها را به صورت اتوماتیک انجام میدهد.

 

 

نرم افزار انتقال برنامه ها و بازی های نصب شده از درایور ویندوز به یک درایو دیگر، SymMover 1.5 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 890 کیلوبایت


( 14 کامنت - مشاهده کامنت ها )

پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com میباشد.

چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید.

سوالات و نظرات خود را در مورد این مطلب، از طریق فرم نظرات در پایین همین صفحه مطرح کنید.



 



سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (14)

  1. علی

    سلام. اگه من برنامه گیم لوپ شبیه ساز اندروید رو با این برنامه از درایو C به درایو E انتقال بدم مشکلی برای بازی های نصب شده در گیم لوپ ایجاد میکند یا نه؟

     

    سرزمین دانلود:

    بله مشکل ایجاد میشود و احتمالا نرم افزار از کار می افتد.

  1. محمد

    سلام. ببخشید می خواستم بدونم با این برنامه میشه یه برنامه یا بازی رو از روی سیستم دیگه به یه سیستم دیگه نصب کرد یا نه؟ و اگه نمیشه راهی برای انتقال برنامه نصب شده از یک سیستم به سیستم دیگه وجود داره یا نه؟ با تشکر

     

    سرزمین دانلود:

    خیر راهی وجود ندارد.

  1. مصطفی

    سلام. در صورت انجام انتقال برنامه ها به درایو دیگر با این نرم افزار و نصب مجدد ویندوز ، آیا برنامه های انتقال داده شده کار خواهند کرد یا خیر؟ در صورت عدم کارکرد درست چیکار باید کرد؟ نرم افزار کامل و جامع تر از این وجود دارد برای این امر انتقال؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر. این نرم افزار فقط میتواند در ویندوز فعلی اقدام به انتقال برنامه ها کند، و در صورت نصب مجدد ویندوز باید برنامه ها را دوباره نصب کنید.

  1. pf

    سلام. من برنامه هاي معماري و طراحي مثل 3d max و چيف و فتوشاپ ،اتوكد، جي اي اس روي درايو c نصب دارم و الان فضا كمه براي نصب برنامه ديگه. ميخوام جابجاشون كنم با اين نرم ممكن هست؟ يا اينا جزو برنامه هاي محدود هستن؟

  1. مهدی

    سلام. من بازی فیفا 16 رو می خوام نصب کنم نمیشه درایوش رو تغییر داد. فقط تو درایو c نصب میشه. تو درایو c من حافظه ندارم چطوری جای نصبش رو تغییر بدم؟ آیا با این برنامه میشه تغییرش داد؟

     

    سرزمین دانلود:

    این برنامه فقط میتواند بازی ها و برنامه های نصب شده را انتقال بدهد، و نمیتواند در هنگام نصب مسیر نصب را تعیین کند.

    البته روش هایی وجود دارند که توسط آنها میتوانید به طور کلی مسیر نصب برنامه و بازی ها را در ویندوز تغییر بدهید:

    روش تغییر محل نصب نرم افزار ها و بازی ها در ویندوز

  1. میثم

    سلام. بعد از انتقال به درایوی غیر از c با تعویض ویندوز برنامه هم پاک میشه؟

     

    سرزمین دانلود:

    تنظیمات مهم بیشتر نرم افزارها به صورت فایل های ini و همچنین در رجیستری ویندوز ذخیره میشود. به همین دلیل فرقی نمیکند نرم افزار در چه درایوی نصب باشد، در هر صورت در صورت تعویض ویندوز، امکان اجرای صحیح برنامه های ویندوز قبلی وجود نخواهد داشت.

  1. مهران

    سلام. آیا با نصب ویندوز مجدد یا جدید برنامه انتقال داده شده کار میکند؟ ممنون از سایت خوبتون. من اکثرا نرم افزار از سایت شما میگیرم. جواب را پیامک هم بزنید

     

    سرزمین دانلود:

    این نرم افزار فقط برای انتقال برنامه های نصب شده به یک درایو دیگر است. و بعد از نصب مجدد ویندوز احتمالا برخی از برنامه های منتقل شده کار نخواهند کرد.

  1. معصوم

    ممنون از پاسختون.

    این برنامه ای که من جابه جا کردمش همون پوشه معروف C:/Windows/winsxs هست. با جابه جا کردن این پوشه من برنامه خاصی ندارم که باز کنم که بفهمم تغییر حاصل شده یا نه. از اونجایی که این پوشه رو نباید حذف یا جابه جا کرد خواستم از این برنامه استفاده کنم. شما فرمودید تغییر نام بدم پوشه رو،

    وقتی زدم از من provide permission administrator می خواد و منم کنسلش کردم کاتشم کردم بردم توی درایو E بازم همین پیغام رو داد. نمی دونم باید اینکارو بکنم یا نباید؟ لطفا راهنماییم کنید اگه نمیتونم اینکارو بکنم یعنی حذف کردنش از درایو C میتونم اونی که تو درایو E هستش رو حذف کنم؟ گزینه move back هم برای من کار نمیکنه چون فایل هایی که منتقل شدن با این نرم افزار با وجود اینکه الان توی درایو مقصد رفتن ولی به سمت راست توی پنجره symMover منتقل نشدن هیچکدوم.

     

    سرزمین دانلود:

    کاری که انجام داده اید اشتباه بوده. این نرم افزار برای منتقل کردن برنامه های نصب شده است. و نباید از آن برای انتقال پوشه های سیستمی ویندوز استفاده کنید!

    در هر صورت اگر این پوشه در مسیر قبلی خود وجود دارد، احتمالا میتوانید پوشه جدید را از درایو E حذف کنید و مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال برای اطمینان ابتدا آن را تغییر نام دهید، و سپس به یک درایو دیگر کات کنید. سیستم را ریستارت کنید و اگر مشکلی در ویندوز نبود آن را حذف کنید.

  1. معصوم

    ببخشید من از این نرم افزار استفاده کردم. و اصلن ازش راضی نیستم. هیچ اون کاری که انتظار داشتم رو انجام نمیده. من فک کردم قراره درایومو آزاد کنه نه اینکه یه درایو دیگه رو درگیر کنه بدون اینکه اونم آزاد بشه... مثلا فایلی که 12 گیگ بوده رو از درایو C به درایو E انتقال دادم و هیچ تغییری مشاهده نمیکنم و هنوز درایو C من همون قدر اشغال شده هست فقط باعث شده 12 گیگ به درایو E هم اضافه بشه. یعنی هم تو درایو C هستش هم تو درایو E . میخوام بدونم اگه اونایی رو که به درایو E منتقل کردمو حذف کنم مشکلی پیش نمیاد؟ چون هنوز تو درایو C دارمشون دیگه

     

    سرزمین دانلود:

    این نرم افزار در واقع برنامه ها و بازی های نصب شده در ویندوز را طوری به یک درایو دیگر منتقل میکند که در آدرس جدید قابل اجرا باشند. یعنی تغییرات لازم را در میانبرها و رجیستری هم ایجاد میکند.

     

    برای آزمایش، اسم فولدر مربوط به نرم افزاری که از درایو C به E منتقل کرده اید را در درایو C تغییر دهید. (فولدر برنامه های نصب شده معمولا در Program Files قرار دارد)

    اگر بعد از تغییر نام فولدر اولیه برنامه توانستید آن را اجرا کنید، یعنی برنامه به درستی به محل جدید منتقل شده و از آنجا اجرا میشود. حالا فولدری که تغییر نام داده بودید را از درایو C کات کنید و به یک درایو دیگر منتقل کنید. اگر باز هم برنامه مربوطه قابل اجرا بود حالا میتوانید با خیال راحت این فولدر را حذف کنید.

  1. احسان

    سلام. آیا نرم افزارهای کپی شده، در سیستم دیگری نیز قابل استفاده خواهد بود؟ به عنوان مثال روی سیستم A نرم افزار نصب شده. با این نرم افزار آنرا بر روی هارد اکسترنال منتقل نموده و قصد اجرا بر روی سیستم B را داشته باشیم. آیا نرم افزاری وجود دارد که بتوان بوسیله آن از نرم افزار های نصب شده فایل نصبی آنرا استخراج نمود؟ با تشکر از سایت پرمحتوا و عالی شما.

     

    سرزمین دانلود:

    این روش ممکن است برای برخی از نرم افزارها کار کند. اما همیشه قابل انجام نیست.

    بسیاری از نرم افزارها در حین نصب تغییراتی را در رجیستری ویندوز میدهند، یا فایل هایی را در درایو ویندوز و پوشه System یا Local Setting ایجاد میکنند. این قبیل نرم افزارها در صورت جابجا شدن و اجرا در یک سیستم دیگر به دلیل نبودن تنظیمات رجیستری و فایل های مورد نیاز به درستی اجرا نخواهند شد.

    اما همانطور که گفته شد در مورد نرم افزارهای ساده تر این روش جواب میدهد.

  1. ذکریا

    سلام. این برنامه فقط برای انتقاله یا میشه باهاش کپی هم کرد؟

     

    سرزمین دانلود:

    این نرم افزار تمام فایل ها را انتقال میدهد و تنظیمات و آدرس دهی ها را نیز اصلاح میکند. یعنی فایل ها از مسیر اولیه خود حذف خواهند شد.

  1. eghbal

    عالیه
  1. ary

    خوب بود مرسی




نکات مهم :

- قبل از طرح سوال یا مشکل خود، کامنت سایر کاربران و پاسخ آنها را مطالعه کنید.
- لطفا فارسی تایپ کنید. امکان بررسی کامنت های پینگلیش وجود ندارد.
- پاسخ سوالات از طریق ایمیل و SMS نیز ارسال میشود. لطفا مشخصات خود را دقیق وارد کنید.

* نام 
آدرس ايميل (برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل)
* شماره موبایل (برای دریافت پاسخ از طریق SMS)
توجه: ایمیل و موبایل شما فقط برای دریافت پاسخ سایت بوده و نمایش داده نمیشود.
* متن

* کد امنیتی
کد امنیتی


(اگر کد امنیتی واضح نیست، روی آن کلیک کنید تا عوض شود)
 


توجه : نظر شما بعد از تایید از طرف سایت، نمایش داده خواهد شد.
سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش نرم افزار

سرزمین دانلود را دنبال کنید !

عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

با وارد کردن ایمیل خود و سپس تایید آن، جدیدترین مطالب و نرم افزار ها برای شما ارسال می شود:



------------------------------------------