ورود کاربران VIP سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش رایگان نرم افزار

منوی سایت



آیا ربات های تلگرام خطرناک هستند؟

Rating: 5 - 30 votes

آیا ربات های تلگرام خطرناک هستند؟

 

 

آیا ربات های تلگرام خطرناک هستند

 

 

با پیدایش ربات های تلگرام بحث ها و شایعه های مختلفی در فضای مجازی بر سر خطرناک بودن این ربات ها مطرح است، بیشتر نگرانی کاربران از قابل اطمینان بودن این ربات ها از نظر امنیت اطلاعاتشان میباشد.

 

در ادامه مطلب درباره خطرناک بودن یا نبودن این ربات ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

ربات های تلگرام با اسامی و کارایی های مختلف در این شبکه اجتماعی وجود دارند که خود شما نیز میتوانید یکی از همین ربات ها را به سادگی بسازید. بعضی از این ربات ها قابلیت وارد شدن به گروه ها را دارند و میتوانند به پیغام های گروه دسترسی داشته باشند که این خطر امنیتی به حساب نمی آید. زیرا قبل از وارد کردن یک ربات به گروه میتوانید ببینید که آیا این ربات قابلیت دسترسی به پیغام های گروه را دارد یا خیر.

 

البته این امر برای کسانی مشکل به حساب میاید که بر روی پیغام های خود در گروه حساس هستند.

 

ربات های تلگرام اصولا هوشمند نیستند و فقط کارهایی را انجام میدهند که برایشان تعریف شده باشد و شما به راحتی میتوانید یک ربات را اضافه کرده و یا آن را حذف کنید و هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی شما را نخواهد داشت.

 

پس در رابطه با شایعه هک و یا جاسوسی ربات ها که این روزها در فضای مجازی مطرح شده است، میتوان گفت که این ربات ها هیچ کدام از این کارها را انجام نداده و نمیتوانند انجام دهند.

 

برای حفظ امنیت در شبکه تلگرام، مانند دیگر شبکه های اجتماعی از دریافت فایل های مشکوک از افراد ناشناس خودداری کنید. در صورت دریافت فایل آلوده از طرف شخص ناشناس تنها خود شما مقصر خواهید بود.

 

برای مشاهده مشخصات یک ربات میتوانید از دستور help/ و یا info/ در صفحه آن ربات استفاده کنید.


( 32 کامنت - مشاهده کامنت ها )



 



سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (32)

  1. Mahbub

    سلام میشه یک ربات تلگرام را هک کرد؟

  1. مهدی

    سلام. آیا ربات های گرفتن اکانت کلش رایگان راست هست یا همش دروغه

     

    سرزمین دانلود:

    فقط تبلیغات دروغین است.

  1. شیرین

    سلام. چند تا ربات رو می شناسم که بازی و سرگرمی هستن ، اگه این ربات ها رو توی گروه خانوادگی بفرستم ، یعنی نه اینکه عضو کنم! فقط پیام شروع اون ها رو بفرستم تا یکی از اعضای گروه با من بازی رو شروع کنه ، خب مشکلی نیست نه ؟؟ این ربات ها فقط سرگرمی هستن ، بعد عضو گروه هم نمی شن پس نباید مشکلی باشه

     

    سرزمین دانلود:

    خیر مشکلی نخواهد بود.

  1. سمیرا

    سلام. من داخل ربات باکسی چت میکردم. الان دیلیت اکانت کردم. آیا میشه آیدی که برام داخل ربات فرستاده بود برگردونم یا‌ پیام ها را برگردونم؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر

  1. منیژه

    سلام. خسته نباشید. ببخشید ربات هایی که میگن بنر رو واسه چند نفر بفرست تا ربات فعال بشه خطری دارن؟ و میتون به اطلاعات داخل گوشی مثل عکس ها دسترسی داشته باشن؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر این کار خطری ندارد.

  1. محمد

    سلام خسته نباشید. چند روز پیش یک رباتی با نام ربات رسمی ایرانسل رو استارت کردم که میگفت این بنر رو 70 سین بزن و 10 تومن شارژ هدیه بگیر. منم زدم اما با دادن بنر میگفت سیستم بنر شما رو بررسی کرده و به سین مورد نظر نرسیده در صورتی که زدم. بعد یه دکمه داشت که خرید شارژ مستقیم! اون دکمه رو زدم گفت رمز کارت رمز دوم اون کد سه یا چهار رقمی تاریخ انقضا ماه سال رو میخواست خب مسلما کسی یه ذره تیز باشه دم به تله نمیده منم ندادم.. میخوام ببیینم اگه این ربات رو به اپراتور ایرانسل گزارش کنم چیکار میکنن آیا راهی هست واسه مسدود کردن این ربات؟

     

    سرزمین دانلود:

    مسلما این ربات ربطی به ایرانسل ندارد و هدف طراح آن کلاهبرداری و خالی کردن حساب کاربران بوده است.

    پیشنهاد میکنیم ابتدا خودتان آن را Report کنید و سپس به اپراتور ایرانسل اطلاع بدهید.

  1. شادی

    با سلام. آیا کسی که گوشیش ویروسیه و عکسایی رو تو تلگرام برامون بفرسته و ما دانلود کنیم ممکنه ویروس به گوشی ما هم منتقل بشه؟ با بلوتوث چی؟ این امکان هست؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر. ویروس با ارسال عکس و فیلم منتقل نمیشود. فقط دقت کنید که هیچ برنامه یا بازی موبایلی را از طریق تلگرام یا بلوتوث دریافت نکنید.

  1. محمد

    سلام. از طرف دوست یه ربات فرستاد برام نوشته بود اگر لینک زیر را کلیک کنید 20 گیگ اینترنت رایگان یک ماه برنده میشوید. من اینکار را انجام دادم و بعد شماره را وارد کردم اما هیج خبری نشد و بعد آن را حذف کردم. الان ممکن منو هک کن تو رو خدا جواب بدین خیلی خیلی نگرانم

     

    سرزمین دانلود:

    در متن مقاله و سایر کامنت ها بارها توضیح داده شده است که این پیغام ها فقط جنبه تبلیغاتی دارد و کسی نمیتواند با استفاده از ربات تلگرام دیگران را هک کند.

  1. ترلان ف

    سلام. یکی از دوستانم برام یه ربات فرستاد که شارژ یا اینترنت رایگان میداد. آیا ربات منو هک کرده و به اطلاعات گوشیم مثل گالریم دست پیدا کرده؟ من جواب ربات رو هم دادم ولی خبری نشد. لطفا پاسخ بدید. خیلی نگرانم.

     

    سرزمین دانلود:

    ربات تلگرام نمیتواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد.

  1. س برزو

    با سلام. یکی از دوستان در تلگرام پیام فرستاد که عکس از فرد را برای یک ربات بفرستیم و اون ربات عکس را تبدیل به کارتون میکنه. من هم وارد ربات شدم و اشتباه کردم عکسم را ارسال کردم بعد پیام اومد که عکس شما تبدیل شده اما پیام که براتون میاد را به 25 نفر ارسال کنید تا عکس براتون فرستاده شود. حالا این ارسال عکس مشکل ساز نمیشود؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر، جای نگرانی وجود ندارد.

  1. محمد

    سلام. من به اشتباه به یکی از ربات های استیکر ساز عکس خواهرمو فرستادم و می خوام بدونم که عکسو برداشته یا نه. و وقتی که فرستادم گفت باید این 25 تا ادم عضوش کنه تا برام استیکر درست کنه.

     

    سرزمین دانلود:

    این ربات ها همگی تبلیغاتی هستند و برای عضوگیری ساخته شده اند. جای نگرانی وجود ندارد.

  1. M.sh

    من داخل یک ربات عضو هستم که اسمش اینه: حرفتو ناشناس بگو. یه لینک مختص خودت میده که میتونی برای بقیه بفرستی که به طور ناشناس باهات حرف بزنن. بعد این ربات این قابلیت رو داره که میتونی جواب اون شخصی که پیام ناشناس بهت میده رو بدی. امکانش هست وقتی من جواب یه نفر رو داخل ربات میدم اون ربات بتونه به اطلاعات من دسترسی پیدا کنه یا نه؟ ممنونم اگه جواب بدین.

     

    سرزمین دانلود:

    خیر

  1. M.sh

    سلام. به طور کلی چطور تلگرام یه نفر هک میشه؟ فقط از طریق کد فعال سازی میشه هک کرد؟ یا یه فرد خبره و ماهر در هک و برنامه نویسی هم میتونه تلگرام رو هک کنه ؟

     

    سرزمین دانلود:

    تلگرام به هیچ عنوان قابل هک کردن نیست. تنها عاملی که باعث میشود شخص دیگری بتواند به تلگرام شما دسترسی پیدا کند این است که خودتان کد فعال سازی را به او بدهید.

  1. aram

    ربات هایی که تحت عنوان شارژ مجانی یا اینترنت رایگان میاد، بهشون اعتباری است؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر همگی فقط برای تبلیغات دروغین و عضوگیری هستند.

  1. دلارام

    با سلام.. من توی یک سایت دنبال رمان میگشتم تا سایت رو باز کردم منو وارد کانالی کرد.. منم هول شدم چون تازه زبان گوشیمو انگلیسی کرده بود گزینه جوین که را انتخاب کردم.. کانال بدی بود سریع لفت دادم. حالا امکانش هست که گیر ربات بدی بیوفتم که با اکانت من عکس بد برا بقیه گروهام بفرسته؟ من آدم مذهبی هستم.. خاهش میکنم جوابمو بدید

     

    سرزمین دانلود:

    خیر. هیچ شخص یا رباتی نمیتواند با اکانت شما چیزی ارسال کند. در مجموع مشکلی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.

  1. آلفا

    ممنون از جوابتون. چطور این ربات ها رو از بقیه تشخیص بدیم؟

     

    سرزمین دانلود:

    معمولا کارکرد هر ربات از اسم آن مشخص است. یا وقتی وارد آن شوید و Start را بزنید کارش را توضیح میدهد. اگر هیچ کدام از اینها هم نبود، با انتشار اولین مطلب ربات میتوانید تشخیص بدهید که کار آن چیست.

    در هر صورت توصیه میکنیم فقط ربات های مفید که در سایت های معتبر معرفی شده اند را استفاده کنید.

  1. آلفا

    سلام. من چند وقت پیش یه چیزی در مورد ربات های تلگرامی شنیدم که می گفتن عکس های مستهجنی به مخاطبان صاحب اکانت ارسال می کنن و کلی درد سر به وجود میارن. آیا حقیقت داره؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر! اما ممکن است ربات هایی هم ساخته شده باشند که پست های غیر اخلاقی برای کاربران بفرستند (دقیقا مثل کانال های غیر اخلاقی) در هر صورت تا وقتی خودتان یک ربات را به تلگرام خود اضافه نکنید نمیتواند چیزی برای شما ارسال کند.

  1. حسن

    سلام. من عضو رباتی که برای چک کردن عکس پروفایل هست شدم. چند روز هم عضوش موندم. حالا اکانتش حذف شده. شما گفتیید که کلاهبرداریه امکان داره هکم کرده باشه؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر مشکل امنیتی ایجاد نمیکند. منظور از کلاهبرداری این بود که واقعی نیستند و فقط برای عضوگیری یا پول گرفتن از کاربران تبلیغ میکنند.

  1. محمد

    سلام خسته نباشید. من یه ربات که می تونه نشون بده چه کسایی عکس پروفایلمو چک کردن عضو شدم. ولی داخل ربات قبلش می خواد که شماره ی مبایلمو شیر کنم و انگلیسی می نویسه که به شماره ی تلفنم دسترسی پیدا می کنه. به نظر شما مشکلی داره این ربات آیا هکرن؟ ممنون

     

    سرزمین دانلود:

    هیچ ربات یا برنامه ای نمیتواند بگوید چه افرادی پروفایل شما را چک کرده اند! و همه این برنامه ها کلاهبرداری هستند.

  1. n

    سلام. من در تلگرام از یک رباتی استفاده میکنم که اسم خواننده ویا اسم آهنگ یا قسمتی از آن رو میدم برام میفرسته و من دان میکنم. میخواستم بدونم این ربات خطرناک نیست یا چیزای که میفرسته دان میکنم خطری برام نداره؟

     

    سرزمین دانلود:

    خیر مشکلی نیست.

نمایش همه کامنت ها (32)




نکات مهم :

- قبل از طرح سوال یا مشکل خود، کامنت سایر کاربران و پاسخ آنها را مطالعه کنید.
- لطفا فارسی تایپ کنید. امکان بررسی کامنت های پینگلیش وجود ندارد.
- پاسخ سوالات از طریق ایمیل و SMS نیز ارسال میشود. لطفا مشخصات خود را دقیق وارد کنید.

* نام 
آدرس ايميل (برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل)
* شماره موبایل (برای دریافت پاسخ از طریق SMS)
توجه: ایمیل و موبایل شما فقط برای دریافت پاسخ سایت بوده و نمایش داده نمیشود.
* متن

* کد امنیتی
کد امنیتی


(اگر کد امنیتی واضح نیست، روی آن کلیک کنید تا عوض شود)
 


توجه : نظر شما بعد از تایید از طرف سایت، نمایش داده خواهد شد.
سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش نرم افزار

سرزمین دانلود را دنبال کنید !

عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

با وارد کردن ایمیل خود و سپس تایید آن، جدیدترین مطالب و نرم افزار ها برای شما ارسال می شود:



------------------------------------------