ورود کاربران VIP سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش رایگان نرم افزار

منوی سایت



دانلود نرم افزار بوت و نصب ویندوز از روی USB فلش مموری - YUMI USB Boot

(دانلود اختصاصی از سرزمین دانلود)

 

 

 

بوت کردن کامپیوتر به وسیله یک حافظه USB (فلش مموری) و نصب ویندوز از روی آن، آرزوی بسیاری از کاربران است. در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی میکنیم که میتواند این کار را برای شما انجام دهد.

 

نرم افزار YUMI که نام کامل آن Your Universal Multiboot Installer است، میتواند یک بوت چندگانه با قابلیت نصب ویندوز از روی فلش مموری ایجاد کند. به این ترتیب شما میتوانید نرم افزارهایی مثل آنتی ویروس یا نرم افزارهای پارتیشن بندی بوتیبل را از روی حافظه USB بوت کنید. همچنین میتوانید چند سیستم عامل در حافظه USB خود داشته باشید که امکان بوت کامپیوتر و نصب ویندوز را به شما بدهد.



برای ساخت یک USB قابل بوت علاوه بر این نرم افزار، به یک حافظه فلش مموری USB با ظرفیت کافی و همچنین فایل ISO ویندوز مورد نظر خود احتیاج دارید. سپس میتوانید اطلاعات بوت و نصب ویندوز را با کمک این نرم افزار از روی دیسک به حافظه USB خود منتقل کنید.

 

برای بوت کردن سیستم با استفاده از فلش مموری، باید بایوس کامپیوتر مورد نظر را تنظیم کنید تا از روی USB بوت شود. تقریبا تمام مادربرد های جدید دارای این قابلیت هستند.

 

 

نرم افزار بوت فلش مموری، YUMI USB Boot را به صورت رایگان از سرزمین دانلود دریافت نمایید:

 

دانلود با حجم 1.1 مگابایت

 

 

آموزش کار با نرم افزار:

- فلش مموری خود را به سیستم وصل کنید.

- در قسمت Step1 درایو فلش مموری را انتخاب کنید.

- گزینه Format را تیک بزنید.

- دکمه Browse را بزنید و فایل ISO ویندوز را انتخاب کنید.

- دکمه Create را بزنید تا ویندوز به فلش مموری منتقل شود.


( 18 کامنت - مشاهده کامنت ها )

پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com میباشد.

چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید.

سوالات و نظرات خود را در مورد این مطلب، از طریق فرم نظرات در پایین همین صفحه مطرح کنید.



 



سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (18)

  1. نیما

    با سلام و خسته نباشید. میخواستم بگم فایل ISO چی هست . میخوام با استفاده از نرم افزار Yumi و Rufus ویندوز را انتقال بدم به فلش مموری . در ضمن بنده ویندوز را دانلود نکردم و DVD هست .

     

    سرزمین دانلود:

    وقتی ویندوز را دانلو میکنید، فایل آن با فرمت ISO است. این فایل را میتوانید روی DVD یا فلش مموری رایت کنید و ویندوز را از روی آن نصب کنید.

    اگر ویندوز را روی DVD دارید، باز هم میتوانید آن را به فلش مموری منتقل کنید و ویندوز را از روی فلش مموری رایت کنید.

    نرم افزارهای Yumi و Rufus هردو امکان انتقال ویندوز به فلش مموری را دارند. در این نرم افزارها شما میتوانید فایل ISO یا درایو DVD را انتخاب کنید:

    آموزش نصب ویندوز از روی فلش مموری

  1. امیر

    سلام. من همین کارو انجام دادم. اما وقتی فلشم bootable شد تمام اطلاعت فلشم پاک شد و یه حافظه 16 گیگ به 2 گیگ تبدیل شده. ایا راهی هست من به حالت اول برگردم

     

    سرزمین دانلود:

    فلش مموری خود را فرمت کنید. اگر مشکل برطرف نشد، از این مقاله آموزشی کمک بگیرید:

    نحوه بازگردانی فضای از دست رفته در فلش مموری

  1. محسن

    در پاسخ به (محسن , شنبه، 14 اسفند ماه، 1395) :

    ویندوزی که داشتم اورجینال بود حیف بود. بازم‌ ممنون از لطفتون و پاسخگوییتون

     

    سرزمین دانلود:

    ویندوز اوجینال فقط دارای شماره سریال قانونی است؛ و از نظر کارکرد و امکانات هیچ فرقی با ویندوز کپی که آن را فعال سازی کرده باشید ندارد.

  1. محسن

    در پاسخ به (محسن , شنبه، 14 اسفند ماه، 1395) :

    من با پنج فلش مختلف این کار رو کردم. با این دستور:

    cmd > diskpart > select disk 1 > clean > create partition primary > select partition 1 > format fs=ntfs > assgin > exit

    فلش بوت میشه ولی ویندوز میریزی روش بالا نمیاره. روش درسته پنج تا فلش امتحان کردم نمیشه گفت فلش خرابه؟ الان من ویندوز رو سیستم کپی دارم چطور با این نرم افزار YUMI.2.0.4.3 بریزمش رو فلش که بتونم ویندوز 10 نصب کنم؟ سی دی رامم خرابه فقط مجبورم با فلش نصب کنم. الان شما میگید چکار کنم

     

    سرزمین دانلود:

    در مورد روشی که استفاده کرده اید اطلاعی نداریم.

    ولی پیشنهاد میکنیم یک ویندوز جدید دانلود کنید و سپس طبق این مقالات آموزشی به فلش مموری منتقل کنید و ویندوز نصب کنید:

    آموزش رایت ویندوز ISO روی فلش مموری

    آموزش تنظیمات بایوس برای بوت از فلش مموری USB

  1. محسن

    سلام. من قبلا فلش 8 گیگ داشتم. با cmd بوت کردم فلش رو و ویندوز نصب کردم. این فلش گم شد و همین روش از محیط cmd رو هم با فلش 16 گیگ هم با فلش 32 هم انجام دادم. فلش بوت میشه موقعی هم سیستم ریست میکنم فلش نشون میده و فلش بالا میاره ولی ویندوز بالا نمیاره. خواستم اول بدونم فلش هشت گیگ فقط باید باشه یا حافظه بیشتر میشه؟ دوم علت اینکه این فلش ها نمیشه چیه هم با مارک sandisk و هم selicon power امتحان کردم نشد. سوم اینکه با این نرم افزار که گذاشیتد میخوام ویندوز ده رو فلش بریزم ویندوز فایل iso نیست قبلا از cd کپی کردمش رو سیستم. چطور باید بریزمش رو فلش؟ ممنون میشم به ایمیلم جواب بدید

     

    سرزمین دانلود:

    در مورد حجم فلش مموری، همین که فضای کافی برای ویندوز داشته باشد کافی است، و حجم بالاتر مشکلی ایجاد نمیکند. مشکلی که شما با آن مواجه شده اید ارتباطی به حجم فلش مموری ندارد. شاید مشکل از خود فلش مموری یا روشی که استفاده کرده اید باشد. پیشنهاد میکنیم اگر ویندوز را از سرزمین دانلود دریافت کرده اید دقیقا طبق همان روشی که در سایت آموزش داده شده است آن را به فلش مموری منتقل کنید.

    برای انتقال ویندوز به فلش مموری اگر از ISO استفاده کنید اطلاعات سکتور بوت هم منتقل میشود. ولی اگر فایل ISO را نداشته باشید و فقط فایل ها را کپی کنید، فلش مموری قابل بوت نخواهد شد. در واقع کار اصلی که نرم افزارهای ساخت بوت فلش مموری انجام میدهند نیز همین انتقال سکتور بوت است و بقیه آن فقط کپی فایل میباشد.

    بعضی از نرم افزارها (مثل Power ISO) امکان ایجاد سکتور بوت بر روی فلش مموری را دارند. میتوانید از این روش استفاده کنید، و سپس فایل ها را به صورت عادی کپی کنید.

  1. محمد

    سلام. من تمام مراحل رو رفتم ولی نمیتونم با فلش بوت کنم تا ویندوز نصب شه

     

    سرزمین دانلود:

    به این مقاله آموزشی مراجعه کنید:

    آموزش تنظیمات بایوس برای بوت از فلش مموری USB

  1. شاهین

    من میخوام ایمیج نرم افزار mini tools رو بر روی فلش بوتیل کنم. باید تو قسمت STEP 2 کدوم گزینه رو بزنم؟

     

    سرزمین دانلود:

    یکی از گزینه های Windows را انتخاب کنید.

  1. وحید

    سلام. من مموری برای نصب ویندوز بوتیبل کردم و بعدش فرمتش کردم تا به حالت اول برگرده. ولی موقعی که به ضبط ماشین و تلوزیون وصل میکنم نمیخونه. میشه راهنماییم کنید

     

    سرزمین دانلود:

    در هنگام فرمت گزینه FAT32 را انتخاب کنید.

  1. hadi

    ممنون سرعت پاسخ عالییی بود! فقط دوتا سوال. بوت ساخته شده توسط این یرنامه تو DOS اجرا میشه؟ قصدم نصب ویندوز ها از طریق فلش تو مادربرد هایی که USB رو ساپورت میکنن تو داس هست. و دوم آموزشی از این برنامه موجود هست؟

     

    سرزمین دانلود:

    نرم افزار Easy Boot فقط یک منوی بوت چند گانه برای ISO های مختلف بوتیبل میسازد. یعنی تغییری در محتوای بوتیبل مورد نظر ایجاد نمیکند. بنابر این اگر ISO شما حاوی فرمانی برای اجرا در سیستم عامل داس باشد بعد از ساخت منوی بوت چندگانه هم این قابلیت حفظ خواهد شد.

    متاسفانه فایل آموزشی برای این برنامه وجود ندارد. ولی با کمی تمرین و سعی و خطا میتوانید منوی بوت گرافیکی و چندگانه ایجاد کنید. کار با این برنامه خیلی سخت نیست.

  1. hadi

    سلام. میشه یه نرم افزار معرفی کنین که بشه بوت ویندوز 7 و 8 و 10 رو همزمان تو فلش ریخت؟ منظورم اینه یه مولتی بوت بشه باهاش درست کرد؟ اکثر برنامه ها فقط یک ویندوز رو اجازه میدن. تنها برنامه ای که دیدم اینکار رو میکنه Win to flash ورژن 1.4 هست که اونم متاسفانه هر نسخه رو که تست کردم کرک لایسنس رو قبول نمیکنه. ممنون

     

    سرزمین دانلود:

    این کار به سادگی امکان پذیر است. ابتدا توسط نرم افزار EasyBoot و با استفاده از CD یا فایل ISO ویندوزهای مورد نظر خودتان یک ایزو مولتی بوت بسازید. این نرم افزار در نهایت یک فایل ISO به شما میدهد که بوت چندگانه برای ویندوزهای مختلف دارد. سپس این فایل ISO را توسط نرم افزارهای ساخت فلش بوت (مثل همین نرم افزار) به فلش مموری منتقل کنید.

  1. Ali

    سلام. نرم افزار خوبیه. ولی میشه یک آموزش هم براش بزارین. ممنون

     

    سرزمین دانلود:

    - فلش مموری خود را به سیستم وصل کنید.

    - در قسمت Step1 درایو فلش مموری را انتخاب کنید.

    - گزینه Format را تیک بزنید.

    - دکمه Browse را بزنید و فایل ISO ویندوز را انتخاب کنید.

    - دکمه Create را بزنید تا ویندوز به فلش مموری منتقل شود.

  1. سید محسن

    سلام. من ویندوزم را روی فلش بوت کردم. حالا چه جوری باید از حالت بوت خارج کنم و فلشم به همان حالت قبل برگردد؟

     

    سرزمین دانلود:

    فلش مموری خود را فرمت کنید.

  1. amir

    YUMI USB Boot نرم افزاری خوبی است، ولی بعضی وقت ها ارور 15 میدهد میگوید نمیتواند فایل iso پیدا کند، چکار کنم؟ تشکر از همگی شما

     

    سرزمین دانلود:

    سایر نرم افزارهای مروبط به این کار را امتحان کنید:

    نرم افزار ساخت فلش مموری نصب ویندوز

  1. حسن

    سلام. من تمام این مراحلی که گفتید رو انجام دادم. ولی زمانی که می خوام ویندوز رو نصب کنم اصلا فلش را نمی شناسه، که بخوام تنظیماتو از روی هارد به روی فلش تغیر بدم. مشکل چیه دوست عزیز اگه رهنماییم کنید ممنون میشم

     

    سرزمین دانلود:

    به این مقاله آموزشی مراجعه کنید:

    آموزش تنظیمات بایوس برای بوت از فلش مموری USB

  1. داوود

    سلام خدمت دوستان. من هم یه نظری داشتم خواستم خدمت شما هم بگم. برای نصب ویندوز از روی فلش راه ساده تری هم هست که من جایی ندیدم و نخوندم تا الان. اول فلش رو با همون روش بوتیبل کردن از مسیر cmd بوتیبل میکنیم. بعد اگر فایل ایمیج از ویندوزمون داریم اونو با نرم افزار win rar اکسترکت میکنیم و دقیقا هر چی بهمون داده رو کپی میکنیم تو فلش همین. بعدم اقدام به نصب میکنیم. اگر هم سی دی ویندوز داریم که همه چیز آماده ست کپیش میکنیم تو فلش. من هر نسخه از ویندوز رو با این روش نصب کردم حتی از روی sd card . با این روش کلا 10 دقیقه تمام مراحل طی میشه و نیاز به نصب هیچ نرم افزار جانبی نداریم. خواهش میکنم قبل از جواب دادن به این نظر من اول تست کنید.

     

    سرزمین دانلود:

    روشی که گفتید کاملا درست است. نرم افزارهای نصب ویندوز از روی فلش نیز همین کار را انجام میدهند. یعنی ابتدا فلش را بوتیبل میکنند و سپس فایل ها را در آن کپی میکنند. با این توضیح که این نرم افزارها اطلاعات بوت را دقیقا از روی DVD یا فایل ISO برمیدارند. یعنی مثلا اگر دارای منوی بوت چندگانه باشد دقیقا به همین صورت در فلش مموری قرار میگیرد.

  1. محمد علی

    اگر از DVD ویندوز یک فایل ISO تهیه کردیم اونو کجا کپی کنیم؟ با تشکر


    سرزمین دانلود :
    فایل ISO را در نرم افزار YUMI USB Boot وارد کنید و سپس فلش مموری را به کامپیوتر متصل کنید تا این نرم افزار اطلاعات بوت و نصب ویندوز را به آن منتقل کند.
  1. علی

    تو ویندوز 7 و 8 به سادگی آب خوردن میشه ویندوز رو از رو هارد نصب کنید. فقط کافیست که install windows رو بزنید بعد بقیه مراحل رو ادامه بدید و ویندوزتون نصب بشه. و به هیچ یک از برامه ها و وجود فلش احتیاج نیست. من خودم این روش رو هزار بار انجام دادم. اما ویندوز XP هیچ راهی نداره. و یه چیز دیگه هم بگم من تو هیچ سایت ندیدم که روش نصب ویندوز XP رو از روی فلش به بهترین روش توضیح بده و آدم به هیچ مشکلی بر نخوره.


    سرزمین دانلود :
    نرم افزاری که در این مطلب معرفی شده برای ساخت یک فلش مموری قابل بوت برای نصب ویندوز است. یعنی در حالی که هیچ ویندوز دیگری روی کامپیوتر نیست و یا هارد فرمت شده است بتوانید کامپیوتر را توسط فلش مموری راه اندازی و اقدام به نصب ویندوز کنید.
    ضمنا نرم افزار YUMI USB Boot برای ویندوزهای XP, 7, 8 قابل استفاده میباشد.
  1. f

    سلام. میشه بیشتر توضیح بدید. من ویندوز XP و 7 توی هارد کامپیوترم دارم چطور بزارم رو فلش؟


    سرزمین دانلود :
    برای اینکه بتوانید یک فلش مموری بوتیبل برای نصب ویندوز بسازید، نیاز به یک فایل ISO قابل بوت ویندوز دارید. فایل ISO ویندوز های مختلف را میتوانید از بخش دانلود ویندوز دریافت کنید.




نکات مهم :

- قبل از طرح سوال یا مشکل خود، کامنت سایر کاربران و پاسخ آنها را مطالعه کنید.
- لطفا فارسی تایپ کنید. امکان بررسی کامنت های پینگلیش وجود ندارد.
- پاسخ سوالات از طریق ایمیل و SMS نیز ارسال میشود. لطفا مشخصات خود را دقیق وارد کنید.

* نام 
آدرس ايميل (برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل)
* شماره موبایل (برای دریافت پاسخ از طریق SMS)
توجه: ایمیل و موبایل شما فقط برای دریافت پاسخ سایت بوده و نمایش داده نمیشود.
* متن

* کد امنیتی
کد امنیتی


(اگر کد امنیتی واضح نیست، روی آن کلیک کنید تا عوض شود)
 


توجه : نظر شما بعد از تایید از طرف سایت، نمایش داده خواهد شد.
سرزمین دانلود، مرجع دانلود و آموزش نرم افزار

سرزمین دانلود را دنبال کنید !

عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

با وارد کردن ایمیل خود و سپس تایید آن، جدیدترین مطالب و نرم افزار ها برای شما ارسال می شود:



------------------------------------------